نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود رمزگشایی از نام محله «خین عرب» مشهد که قدمت چهارصدساله دارد پاسخ شهرداری مشهد به گلایه‌ها درباره وضعیت خیابان عباس آباد ۱۷ فعالیت سه شیفته برای اتمام فاز یک خط ۳ مترو مشهد شهروند خبرنگار | درخواست اتصال مفتح شرقی به غربی و کاهش ترافیک در مشهد + پاسخ شهردار مشهدمقدس خبر داد: ارائه ۴۰۰ خدمت شبانه‌روزی برای زائر و مجاور در مشهد بوستان کرامت؛ کلان‌پروژه فضای سبز شهر مشهد آماده‌باش تمامی ظرفیت‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی رویداد تابستانه «گل‌های اطلسی» و «باغ پرندگان» با حضور شهردار مشهد افتتاح شد (۲ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی (۲ تیر ۱۴۰۳) آبگرفتگی در معابر شهری مشهد نداشتیم (۲ تیرماه ۱۴۰۳) برگزاری جشنواره تفریحی و ورزشی شهربانو در بوستان‌های بانوان مشهد بازدید استاندار خراسان‌رضوی از مرکز جامع درحال‌احداث تشخیص و درمان سرطان «شهید رئیسی» چه کسی قصد تصرف زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری مشهد را دارد؟ | اظهار بی اطلاعی میراث فرهنگی خراسان رضوی و ارجاع موضوع به یگان حفاظت کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک سوپرمارکت در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) دیپلماسی شهری شهرداری مشهد در بین شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس سرآمد است
سرخط خبرها

جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود

  • کد خبر: ۲۳۱۵۸۸
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود
همسر رئیس‌جمهور شهید ایران گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کرد و وی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، جمیله علم‌الهدی روز گذشته (شنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۳) در مراسم روایت خدمات شهید سیدابراهیم رئیسی در حوزه علمی و دانشگاهی که در سالن دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: سخت‌ترین و سوزناک‌ترین درد بشر، درد فراق است و از این جهت ما عزادار هستیم، اما چون شهید آیت‌الله رئیسی هیچ‌گونه توجیه و بهانه‌ای را برای تعطیلی کلاس درس و دانشگاه نمی‌پذیرفت، بر این اساس بنده هم از روز یکشنبه هفته گذشته برای تدریس در کلاس درس دانشگاه حضور یافتم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ادبیات ایران نیز شرح درد فراق است همان‌گونه که مولانا می‌گوید «بشنو از نی، چون شکایت می‌کند، از جدایی‌ها حکایت می‌کند»؛ لذا درد فراق درد بسیار سختی است ولی همین درد فراق هم اسباب تعالی و تزکیه است همان‌گونه که شاعران و عارفان و بزرگان دین در این زمینه شعر‌های بسیاری سروده‌اند و دیوان شعر و غزلیات امام راحل هم مملو از شرح فراق است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این درد بزرگ است، اما فرصت هم همین‌جاست. ملت شهیدپرور ایران بار‌هاوبار‌ها در این درد سوخته‌اند و حماسه آفریده‌اند و اساساً ویژگی ملت ما تولید حماسه از سوگ است و از سوگ فراق شهید جمهور، ملت ایران دچار انفعال نشدند بلکه حماسه‌ای آفریدند که همه مردم دنیا از این شور و محبت و هیجان و عواطف ملت شریف ایران انگشت‌به‌دهان ماندند.

وی با اشاره حضور رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای در منزل شهید آیت‌الله رئیسی پس از شهادت ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بر این فراق حق دارید گریه کنید، اما شکرگزار هم باشید؛ چراکه با شهادت آیت‌الله رئیسی، نظام جمهوری اسلامی چند پله به جلو رفت و شهادت وی کمتر از حیات وی برای نظام نبود.

جمیله علم‌الهدی ادامه داد: من هم شکرگزارم؛ چراکه در واقع با شهادت آیت‌الله رئیسی یک رفراندوم با قلب‌ها انجام شد و در واقع خدا رفراندوم را انجام داد و مردم با اشک و آه دوباره به جمهوری اسلامی رای دادند و این دستاورد بزرگی است که نباید آن را از دست داد؛ چراکه از نگاه من دستاورد بزرگ شهید جمهور این بود که جمهوری اسلامی را به طور عملی تبیین کردند.

وی بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی طی سه سال ریاست‌جمهوری خود نشان داد در جمهوریتی که اسلامی باشد، رابطه مردم و مسئولان چگونه می‌تواند باشد و نیز نشان داد که اقتصاد چگونه باید مدیریت بشود و توانست نشان دهند که اقامه عدل یعنی چه. ایشان توانست از تمام ایده‌ها و تئوری‌های مارکسیستی فاصله بگیرد، مفهوم دقیق اقامه عدل و همراهی علم و فرهنگ را نشان بدهد و تحولات علمی را رقم بزند.

همسر رئیس‌جمهور شهید ایران گفت: تقویت جمهوری اسلامی و تاکید بر اسلامی‌بودن جمهوریت، دستاورد بزرگی است که با شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی به نمایش گذاشته شد.

وی از اینکه خط فتنه و توطئه هرگز کوتاه نمی‌آید و مخالفان جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور و همین‌طور کسانی ندانسته به انحراف جمهوریت اسلامی فکر می‌کنند، اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: از اصحاب رسانه‌های اجتماعی، رسمی و دولتی تشکر می‌کنم که این چند روز فضا را از عطر شهادت، ایمان و معنویت پر کردند و نشان دادند میدان بازی دست متدینان و مومنان است.

علم‌الهدی با بیان اینکه اما باز هم نمی‌شود غافل بود و جامعه دانشگاهی حق ندارد که غفلت کند بلکه همیشه باید گوش‌به‌زنگ باشد، افزود: آنچه این روز‌ها نگران‌کننده است چیزی است که شایسته مردم ایران نیست. مردم ایران با این حرکت اخیر و حماسه‌ای که آفریدند، نشان دادند که طرف‌دار صداقت و صمیمیت و محبت و خدمت و عدالت هستند، به تکنیک‌های متزورانه رسانه‌ای توجهی ندارند و راز‌ها را کشف می‌کنند و خوب می‌دانند چه کسی خدمتگزار است و چه کسی راست می‌گوید.

وی بیان کرد: لازم نیست برای فریبکاری دوباره دست به کار شد و لازم نیست برای تغییر جایگاه‌های قدرت از روش‌های کهنه و فرسوده در کشور‌های ملحد استفاده بشود؛ بلکه باید با مردم صادقانه حرف زد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه شهید حذف نمی‌شود، چراکه قرآن بر این امر تاکید کرده است، افزود: شهیدی مثل رئیسی همچنان نگران جامعه بوده و اتفاقاً اکنون تاثیرگذاری او بیشتر و عمیق‌تر است. این یک قاعده است که شهدای جمهوری اسلامی تاثیرگذاری دارند و تاثیرگذاری آن‌ها خیلی قوی است.

جمیله علم‌الهدی با بیان اینکه غزه همچنان در آتش می‌سوزد و جریان مقاومت همچنان دست‌تنهاست، ادامه داد: تا زمانی که رهبر فرزانه انقلاب هستند، هیچ جای نگرانی نیست و مردم ایران استوار پشت مقاومت می‌ایستند و همه جوانان کشور تا پای جان به غزه کمک می‌کنند.

مراسم «روایت تحول»، روایت خدمات شهید سیدابراهیم رئیسی در حوزه علمی و دانشگاهی، با حضور فرهیختگان ملی، نخبگان، استادان و دانشجویان و خانواده معزز شهید آیت‌الله رئیسی به‌همت مجموعه علمی و دانشگاهی استان خراسان‌رضوی با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام‌رضا علیه‌السلام برگزار شد.

در این مراسم، از کتاب «حبیب هشتمین خورشید» زندگی‌نامه، آثار و روایت‌هایی از شهید سیدابراهیم رئیسی رونمایی شد.

جمیله علم الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->